Het maken van een website is een spannende onderneming, of je nu een bedrijf wilt promoten, een blog wilt starten, of een online winkel wilt openen. Er zijn echter een aantal belangrijke aspecten waar je op moet letten om ervoor te zorgen dat je website succesvol is en goed scoort in zoekmachines zoals Google.
1. Een responsieve website
Met de groei van mobiel gebruik is het essentieel om je website responsief te maken, zodat deze goed leesbaar is op zowel mobiele apparaten, tablets en computers. Dit levert niet alleen een betere gebruikerservaring op, maar scoort ook belangrijke bonuspunten bij Google. Door rekening te houden met bezoekers die vaak via smartphones en tablets oriënteren, verbeter je de zichtbaarheid van je website in zoekmachines.
2. Pagespeed (Pagina snelheid)
Daarnaast is het erg belangrijk bij het bouwen van een nieuwe website de snelheid. Iedereen herkent wel de frustratie van een website die lang nodig heeft om te laden. Dit kan veel irritatie opleveren bij bezoekers en verhoogt de kans dat ze je site verlaten. Belangrijke factoren voor een snelle laadtijd zijn onder andere Javascript, CSS, afbeeldingen en de server waarop de website draait. Om een uitstekende gebruikerservaring te bieden, is een snelle laadtijd essentieel. Bovendien levert een goede pagespeed belangrijke bonuspunten op bij Google.
3. Branding & huisstijl
Met de groei van mobiel gebruik is het essentieel om je website responsief te maken, zodat deze goed leesbaar is op zowel mobiele apparaten, tablets en computers. Dit levert niet alleen een betere gebruikerservaring op, maar scoort ook belangrijke bonuspunten bij Google. Door rekening te houden met bezoekers die vaak via smartphones en tablets oriënteren, verbeter je de zichtbaarheid van je website in zoekmachines.
4. Zoekmachine vriendelijk
Als onderneming wil je meer bezoekers naar je website trekken, en de grootste aanwas komt vanuit zoekmachine Google. Het is daarom erg belangrijk om goed te scoren in Google zodat je website niet pas op de vijfde pagina verschijnt. De meeste mensen kijken namelijk niet verder dan pagina twee. Tijdens het bouwen van een nieuwe website is het essentieel om alles correct in te stellen om goed vindbaar te zijn.
5. Conversie optimalisatie
Als bezoekers eenmaal op je website zijn, wil je zoveel mogelijk aanvragen of verkoop genereren. Of het nu gaat om ingevulde contactformulieren, het toevoegen van producten aan het winkelwagentje, of de verkoop van producten. Dit zijn allemaal waardevolle acties. Bij het maken van een nieuwe website is het belangrijk om voldoende call-to-actions te implementeren, zodat bezoekers niet hoeven te zoeken naar contactformulieren of andere cruciale elementen. Snel, eenvoudig en efficiënt – dat is wat bezoekers willen.